Jangan Menangis Cinta Episod Astro Ria – Amyra Rosli And Remy Ishak

Kepala Bergetar Jangan Menangis Cinta Episod Melayu Drama Dan Download. Tonton Gempak Jangan Menangis Cinta Terbaru Filem Malaysia. Malay Drama Jangan Menangis Cinta dfm2u Gempak Telemovie, Terkini Mega Drama Jangan Menangis Cinta Gempak HD Drama Sangat myflm4u video Links Download.

Jangan Menangis Cinta Episod Astro Ria

Model drama Jangan Menangis Cinta yang tidak konvensional oleh Siti Rosmizah yang diterajui dengan bantuan Remy Ishak dan Amyra Rosli akan mengisi slot Megadrama Astro Ria bermula 21 Mac 2022, setiap Isnin hingga Khamis jam 10 malam di Astro Ria 104.
Drama moden Astro berjudul Jangan Menangis Cinta bakal mengisi Megadrama. Drama ini merupakan model singular dengan tajuk yang sama Jangan Menangis Cinta dengan bantuan Siti Rosmizah dan diterbitkan melalui SR One Sdn. Bhd., Diarahkan melalui pengarah terhebat, Raja Mukhriz dengan petikan skrip oleh Wan Mahani Wan Hassan.

Click to Watch Episod

JUDUL : JANGAN MENANGIS CINTA

Tarikh Tayangan: 21 Mac 2022
Waktu Siaran: Isnin-Khamis, 10:00 malam
Rangkaian: MegaDrama Astro Ria
Skrip: Wan Mahani Wan Hassan
Pengarah: Raja Mukhriz
Produksi: SR One Sdn Bhd
Pelakon: Amyra Rosli, Remy Ishak, Rita Nadira, Halim Radzi, Fadilah Mansor, Khaty Azian, Rahim Jailani, Ku Faridah, Atilia Haron, Hilal Azman dan ramai lagi
Watak Pelakon
Amyra Rosli sebagai Riyana
Remy Ishak sebagai Zafran
Halim Radzi sebagai Hariz
Rita Nadira sebagai Dina
Kiah Propa sebagai Mak Yang
Sharifah Fathimah Hawra sebagai Cinta Aryana
Khaty Azian sebagai Puan Sabrina
Atilia Haron sebagai Amirah
Fiza Thomas sebagai Mawar
Wanns Ahmad sebagai Hafiz
Amanda Amry sebaagai Nabilah
Ku Fridah sebagai Puan Seri Latifah
Rahim Jailani sebagai Dato Seri Jaafar
Idzham Ismail sebagai Zulkifli
Hilal Azman sebagai Pak Nordin
Fadilah Mansor sebagai Datin Seri Raziah
 
Lagu Tema (OST)
Jangana Menangis Cinta – Idayu
Selamat Tinggal Cinta – Syarfa Rianna

Sinopsis Jangan Menangis Cinta

Mengisahkan perkahwinan susunan keluarga antara Riyana (Amyra Rosli) dan Zafran (Remy Ishak) yang mencetuskan rasa sayang ketika Riyana hamil. Bagaimanapun perkahwinan mereka telah diramalkan manakala anak perempuan mereka, Cinta Aryana, berubah menjadi lahir tanpa sebelah kaki.

Riyana seorang gadis dari keluarga yang mudah. Seorang murid yang bijak dan sedang menganalisis di universiti kejiranan. Perhimpunan yang mengejutkan dengan Zafran Zahim telah merosakkan gaya hidupnya.

Pertemuan yang tidak disengajakan bersama abangnya, Hariz membawa Riyana ke arah musuh utamanya. Masa depan Tuhan tiada siapa boleh halang. Riyana berjumpa dengan Zafran. Tetapi dia kini tidak berpuas hati.

Riyana tidak terlalu bosan dengan pemikiran suaminya namun tambahan pula dengan ibu mertuanya yang sangat membencinya.

Dalam Riyana sedang melalui ujian kewujudannya. Allah menyemai kasih sayang di dalam jantung koronari suaminya. Zafran akhirnya jatuh cinta bersama dengan pasangannya. Namun, kebahagiaan hanya sesaat. Dakwaan datang ke hadapan. Cinta Aryana mengikat cinta mereka, dilahirkan tidak sempurna.

Riyana redha namun Zafran tidak dapat diberikan. Cinta dihina! Dicemuh! dibenci! Oleh bapa organiknya sendiri. Nak pegang pun rasa jijik!

Riyana menjadi patah hati melihat nasib anaknya. Demi sayang, Riyana sanggup berkorban apa sahaja.

Drama Don’t Cry for Love mengisahkan Riyana, seorang wanita dari kalangan saudara yang sederhana. Tiba-tiba terserempak dengan seorang murid lelaki bernama Zafran Zahim telah mengundang masalah di pihaknya.

Tetapi masa depan Tuhan tiada siapa boleh menghalang. Selepas menamatkan pengajian dari Hariz, abang Zafran menghantar majlis hari jadi pertunangan selepas jatuh cinta pada pandangan awal dengan Riyana. Tetapi gembira untuk seketika, Hariz berubah secara tiba-tiba dan memutuskan pertunangan mereka tanpa sebab.

Begitu juga Zafran, Dina berazam pada pertunangan mereka untuk mengahwini Hariz. Riyana dengan rela hati kerap. Dia rasa mereka tiada jodoh. Tetapi Zafran marah. Dia bergaduh dengan abangnya yang dituduh menculik tunangnya.

Zafran berdendam dengan abangnya. Dia akhirnya membuat keputusan untuk berkahwin dengan Riyana. Pada awal perkahwinan mereka begitu hambar. Zafran masih bersikap dingin dengannya. Riyana tidak bosan kaku dengan sikap suaminya tetapi juga layanan keluarga Zafran terhadapnya.

Tetapi kerana kegigihan Riyana, lama-kelamaan Zafran jatuh cinta padanya. Happy best sekejap, teka Riyana. Kanak-kanak yang dilahirkan cacat. Cinta Aryana lahir tanpa kaki. Zafran tidak dapat menerima penghantaran. Dia malu dengan kecacatan anaknya yang mencetuskan dia untuk menceraikan Riyana dengan perceraian yang belum berkahwin.

Mampukah keikhlasan hati Cinta Aryana menyatukan kembali papa dan mamanya?

Waktu Bersiaran

Jadi perlu diingat untuk menonton drama Jangan Menangis Cinta mulai 21 Mac, setiap Isnin hingga Khamis, jam 10:00 malam. Di ruang Megadrama Astro Ria 104.

Astro Ria Drama Jangan Menangis Cinta